Preses relīze

Latvijas Spēļu biznesa asociācijas vadlīnijas spēļu zāļu drošas darbības nodrošināšanai Covid-19 izplatības ierobežošanai

Latvijas Spēļu biznesa asociācijas biedru pasākumi spēļu zāļu drošas darbības nodrošināšanai Covid-19 izplatības ierobežošanai.

 

I Drošības pasākumi attiecībā uz telpām un iekārtām

  • Cilvēku plūsmas kontrole, nodrošinot, ka klientu, kuri atrodas spēļu zālē vienlaicīgi, skaits nepārsniedz normatīvajos aktos noteikto cilvēku skaitu;
  • Telpu un spēļu aparātu kopšanas un dezinfekcijas prasības:
    • virsmu, grīdu, sanitāro ierīču tīrīšana un dezinfekcija reizi 2 stundās;
    • kontakta virsmu (piem., durvju rokturi, gaismas slēdži, lifta pogas, skārienjūtīgi ekrāni, koplietošanas biroja tehnikas pogas, trepju margas, darba virsmas) dezinfekcija reizi 2 stundās
    • nodrošinot, lai arī darbiniekiem (ne tikai uzkopšanas personālam) ir pieejami ātras iedarbības dezinfekcijas līdzekļi kontakta virsmu dezinfekcijai un darbinieki ir informēti par pareizu to lietošanu;
    • spēļu iekārtu dezinfekcija ar atbilstošiem dezinfekcijas līdzekļiem pēc katra apmeklētāja;
  • Telpu regulāra vēdināšana. Ja nav iespējams izmantot automātiskās ventilācijas sistēmas, telpas vēdina ik pēc 2 stundām vismaz 15 minūtes;
  • Starp sēdvietām, pie kases, bāra letes un citās vietās pēc vajadzības tiek izmantotas pārnēsājamas polikarbonāta barjeras;
  • Netiek piedāvāti nekādi pašapkalpošanās servisi – piem., ūdens lietošanas iekārtas, kafijas aparāti, cukurs no kopīga trauka, dzērienu salmiņi u.c.
  • Trauki tiek mazgāti trauku mazgājamā mašīnā; ja tās nav – obligāti jāveic trauku dezinfekcija vai jāizmanto vienreizlietojamie trauki.

II Drošības pasākumi attiecībā uz klientiem

  • – Visās vietās, kurās var veidoties rinda, marķēta grīda ik pa 2 metriem;
  • Klientam, ienākot spēļu zālē:
    • jāuzvelk sejas maska. Redzamās vietās pie ieejas izvietota informācija, ka nepieciešamības gadījumā sejas maskas ir pieejamas pie spēļu zāles personāla;
    • jāveic roku dezinfekcija. Roku dezinfekcijas līdzekļi izvietoti spēļu zālē pie ieejas, bāra zonā vai citās brīvi pieejamās vietās;
  • Redzamās vietās izvietota informācija ar aicinājumu lejupielādēt lietotni “Apturi Covid”;
  • Redzamās vietās izvietoti atgādinājumi par roku higiēnu un pienākumu ievērot sociālo distancēšanos;
  • Pastiprināts klientu monitorings: ja tiek manīts apmeklētājs ar redzamiem saslimšanas simptomiem – paaugstināta ķermeņa temperatūra, klepus, apgrūtināta elpošana u.c., spēļu zāles personāls lūdz, lai klients nekavējoties pamet spēļu zāles telpas, pēc tam dezinficējot vietas, kur klients ir pieskāries, un informē par aizliegumu apmeklēt spēļu zāli;
  • Klientiem jāievēro fiziskās distancēšanās noteikumi un obligāti jālieto sejas maska vai sejas vairogs;
  • Ja klients atsakās ievērot normatīvajos aktos un šajās vadlīnijās noteiktos drošības pasākumus, klientam atrašanās spēļu zālē tiek liegta.

III Drošības pasākumi attiecībā uz darbiniekiem

  • – Spēļu zāļu darbiniekiem ir strikti jāievēro visas normatīvo aktu prasības, Slimību profilakses un kontroles centra un Veselības ministrijas rekomendācijas, azartspēļu nozares vadlīnijas, kā arī darba devēja rīkojumi Covid-19 izplatības ierobežošanai;
  • Regulāra darbinieku instruēšana un apmācības par COVID-19, slimības pazīmēm, preventīvajiem pasākumiem, kā arī nepieciešamo rīcību saslimšanas gadījumā;
  • Ja darbinieks ir bijis prombūtnē, pirms darba atsākšanas darbinieks izpilda normatīvajos aktos noteiktos pienākumus attiecībā uz Covid-19 izplatības ierobežošanu;
  • Individuālo aizsarglīdzekļu (gumijas cimdi, sejas vairogs vai vienreizējā maska, vienreizējais halāts vai priekšauts (darbu veikšanai, kuros ir palielināts inficēšanās risks)) izmantošana darba procesā;
  • Visi iepriekš minētie drošības pasākumi attiecināmi arī uz uzņēmumu biroju darba nodrošināšanu, pēc iespējas palielinot neklātienes komunikāciju (telefonsarunas, konferences zvani u.tml.).

Visi iepriekš minētie drošības pasākumi attiecināmi arī uz uzņēmumu biroju darba nodrošināšanu, pēc iespējas palielinot neklātienes komunikāciju (telefonsarunas, konferences zvani u.tml.).